HTML

Vérmagyarország

- Vasárnaponként frissítés - -------------------------------------- Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer a blog. Ezen a blogon egy nap pszeudoaktuális komiko-horrorizmusok jelentek meg, és még ma is ott tenyésznek, hacsak nem.

Utolsó kommentek

  • d.z.: nézd, most nálam is szünet van, mert se erőm, se időm, se motivációm, lesz majd másképp is. Részem... (2008.10.14. 21:43) Jelentkezem.
  • zsu: de hogy érdemben is hozzászóljak... Van az úgy, hogy egy sorozatnak, amit az ember nézett és szere... (2008.10.14. 01:48) Jelentkezem.
  • zsu: Nocsak, nocsak:) Örülök azért. Persze nem annak, hogy nem folytatod, hanem annak, hogy mégis úgy d... (2008.10.14. 01:33) Jelentkezem.
  • d.z.: enyje (2008.09.29. 08:53) (Lulu) Meglepetés, megmenekülés
  • Honie: Hello! Mi történt, hol maradnak azok a frissítések? :o (2008.09.29. 06:07) (Lulu) Meglepetés, megmenekülés
  • Utolsó 20

2008.06.08. 22:00 Garabonciás

Fáklyagyújtás.

Nyolcan állnak a pincében; a levegő nehéz, régi. A sarokba dobálva székek, de senki nem sétál oda egyért, hogy leüljön. Az egyik falon szőnyeg, valaha értékes lehetett, de mostanra jól megrágta a történelem. Heten a pince lejárójánál állnak, egyikük a velük szemközti falnál támaszkodik, lehajtott fejjel. Valaki halkan köhint; a magányos alak felemeli a fejét, és ellép a faltól. A bedeszkázott pinceablakon besütő vékonyka holdsugarak magas, sötét alakot világítanak meg. Fekete haj, fekete szempár, alatta jókora táskákkal. Kivár még néhány pillanatot, aztán érdes hangon beszélni kezd.

- Testvéreim! Élesszétek fel szívetekben a lángot! Lobogjon a düh, lobogjon az engesztelhetetlenség és lobogjon a remény, mert e három ad erőt a küzdelemhez!

A szavak, mintha vöröslő parázsként hullottak volna száraz avarra, pillanatok alatt feltüzelik a hallgatókat. Innen is, onnan is lelkes kiáltás tör fel a torkokból.

- Testvérek.

A szónok végigsöpör tekintetével a köréje gyűlteken. Sűrű csendlepel borul a füstölgő vulkánokra.

- Testvérek… Hatodik éve már, hogy bűnhődünk el nem követett bűnökért. Sem a Sors, sem a világ nem fordult jóindulattal felénk. De bele kell-e, bele szabad-e törődnünk ebbe…? Hat évvel ezelőtt, mikor Tihanynál meghasadt a föld és a Pokol váladéka szivárgott elő onnan, talán nem álltunk ellen erőnk fogytáig? Pedig nincs annyi könny, nincs olyan mély gyász, ami elég lenne mutatni, mennyi veszteséget szenvedtünk. Apákat és anyákat, fiakat és lányokat, testvéreket és barátokat. Olyan idők jártak, amikor még a korábbi ellenségeinket is megsirattuk, hiszen legalább emberek voltak.

A férfi elhallgat, de nem szól közbe senki. Hevesen kap bele újra a szavakba, és folytatja.

- A világ pedig? Az emberiség történelmének leggyávább, legaljasabb árulását követte el ellenünk. Mind ismerjük a történetet, nem fecsérlem rá az időt. De ha hátbadöftek is, mi még mindig élünk, itt vagyunk – és most eljött az ideje, hogy újra fegyvert ragadjunk! Mert jelet kaptam, testvéreim, és a jel mellé erőt! Ezúttal nem védekezünk. Ezúttal támadunk.

A mondat végéhez érve a szájához emeli jobbját, és a mutatóujjába harap. Balján, sápadt a kézfején egy háromszög alakú tetoválás tűnik elő, a háromszögben kampó- és hurokformákkal, ahogy ezt a kezét is a kevés fény útjába emeli. A harapás nyomán előbuggyanó vércseppet keresztülhúzza a mintán.

A szónok hallgatói szótlan ámulattal figyelik, ahogy a férfi bal karján fehér lángnyelv kúszik fel. A tűz a lapocka táján a testbe fúrja magát, majd megsokszorozódva csapódik ki a lüktető húsból. Aztán, mielőtt egy féloldalt szárnyavesztett angyal képe égne a hét figyelő retinájába, a szárny előrelendül és körbeölelve a férfit mindenestül lángra lobbantja.

A szónok alakja éppen csak felsejlik a hószín tűz lobogásában; fekete haját mintha a hőhullámok simogatnák, de láthatóan nem ég meg, nincsenek fájdalmai. Hangja mégis egy kohó mélyét visszhangozza, mikor újra megszólal.

- Ne féljetek, testvérek. Már megmérettetek és igaznak találtattatok. Aki az Igazság Lángjában fürdeti lelkét, annak nincs mitől tartania és… holnap megosztom veletek a Tüzet. Holnapután pedig… szembeszállunk a Sorssal. Aztán,…  hogy ne maradjunk adósa senkinek, ledöntjük azt az átkozott falat és megfizetünk a világnak is. Ki áll mellém, testvérek?

A vulkánok egymás után kitörnek, és a tüzes éljenzésben majdnem észrevétlen marad, hogy időközben lángra kapott a faliszőnyeg és a sarokban a székek is…

11 komment

Címkék: zoltán vérmagyarország fáklyások


A bejegyzés trackback címe:

https://garaboncias.blog.hu/api/trackback/id/tr44510309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.06.09. 11:40:04

Nem lehetne megemelni az új posztok gyakoriságát?

Garabonciás 2008.06.09. 12:52:40

Az az igazság, hogy a vizsgaidőszakomban vagyok. Júliustól tudok vállalni heti kettőt, vagy talán többet. Főleg, hogy már valami alakul, nem csak az első posztokat írom. Júliusig egy kis türelmet kérek még.

Hilts 2008.06.10. 18:14:48

Kedves Garabonciás!
Köszönöm értékelő kommentedet,a ,,Szürke Magyarországot"! c.írásomhoz.
Az antiszemita szót tényleg hibásan használtam,bár aki találkozott már a cikkben említésre kerülő plakáttal,ill. a szövegkörnyezetből értheti hogy miről is írtam.
Azért egy-két megjegyzést tennék a kommenteddel kapcsolatban.
Először:a saját blogomon úgy írok és olyan formában,ahogy nekem tetszik.Ebbe a szóközök kihagyása/nem kihagyása is beletartozik.
Másodszor:Hogy minden mondatot új bekezdésbe teszek?Azért ez erős túlzás.
Egyébként jobban tetted volna, ha ezelőtt a megjegyzés előtt a saját blogposztjaid bejegyzéseit nézegeted.
Harmadszor: Nem tudom milyen suliba jársz,de szerintem nem lehetsz annyival idősebb nálam.Úgyhogy légyszíves addig ne oktass ki, hogy mennyit kell tanulnom,amíg nem rendelkezel legalábbis újságírói munkakörrel.És most ezt nem dicsekvésből mondom-távol álljon tőlem-de én igen.

Egyébkétn én vigyáznék a kioktatással-egyszer visszaüthet.És ezt jótanácsnak szánom-tényleg.
További sok sikert a blogoláshoz,és sok olvasót!

Hilts 2008.06.10. 23:12:54

Köszönöm soraidat,és jókívánságaidat.Engedd meg,hogy soraimat egy Gárdonyi műből vett sorral zárjam:
,,Melyhöz hasolló jókat jívánok!"

bebai · http://cseremix.hu 2008.06.11. 00:19:20

Hilts.
Nem bírom megállni, hogy bele ne szóljak, sry.
De meg kell kérdeznem, hogy mért a saját blogján osztod ki Garabonciást?
Rólad eszembe jut egy kis szlogen, hogyaszongya:
"Szól ezt azt, oszt észt oszt!!!"
Inkább örülnöd kellene, hogy valaki figyelmeztet a korrigáció szükségességére.
Még1x elnézést...

Garabonciás 2008.06.11. 00:49:25

bebai, ugyan nem nekem szól a kérdésed, de talán azért én is hozzátehetem, amit gondolok. Az ő blogján én "osztottam ki" őt, ahogy téged is támadtalak a te blogodon. Ezek után nem csoda, ha én is megkapom a magamét a saját blogomon. (Azt hiszem, feszült vagyok egy kicsit mostanában, és valahogy hajlamos lettem ilyen hergelő kommenteket írni.)

Egyébként örülök, hogy van egy kis élet itt nálam, csak azt sajnálom, hogy amit amúgy ezen a blogon írok, az legfeljebb érintőlegesen kerül elő. Mondjuk ez nem csoda, ha azért jöttök látogatni, mert épp többé-kevésbé vitába bonyolódtam veletek, és nem azért, mert érdekelne a dolog.

bebai · http://cseremix.hu 2008.06.11. 15:28:41

Nagyon-nagyon tévedsz Garabonciás.
Amikor először jártam itt és gartuláltam is a blogod szenzációs stílusához, nem volt híre-pora se vitába-bonyolódásoknak. Én mindenesetre véletlenül cseppentem a vitába bele, és azért szóltam, mert igazságérzetem diktálta. Persze, jobb lett volna gondosabban megvizsgálni az előzményeket.
A blogod továbbra is kimagasló!!!
Bár ismered a Témádról a véleményem, azt is tudod, hol állok: szemben Veled!!!De nagyon tisztelem és igenis(!) kedvelem a méltó ellenfeleket. Ha az ellenfelek nem vitáznak akkor ki???? De olyan stílusban, ami senki számára nem sértő.
Észrevetted, hogy még mindig "csak" a stílusodat méltatom?
Pedig van bőven szólni valóm a tartalomhoz is....

Garabonciás 2008.06.11. 17:03:22

Amikor először jártál itt, azért jártál itt, mert épp szarkasztikusnak szánt kommentet írtam a te egyik bejegyzésedre (amiben részemről már benne volt azért a vita csírája, még ha ez csak a következő kommentemben kezdett is kifejlődni), és gondolom az ott megjelenő linken keresztül érkeztél ide. Ilyen szempontból azért már volt valami előszele a mi véleményütköztetésünknek.
Én egyébként azt gondolom, hogy a vita iganis sértő lehet néha. Ez hozzá tartozik az egyenességhez. Még ha szavakkal is küzdünk egymás ellen, inkább tegyük azt szemtől szembe, mint kerülőutakon. A fő, hogy az ember ne csak másokkal szemben érvényesítse az őszinteségét, hanem magával is legyen őszinte, és ha úgy adódik, ismerje be, hogy tévedett.
Ami a véleményedet illeti a témáimról - igen, az első pillanattól észrevettem, hogy ellenérzéseid vannak velük szemben, és hálás vagyok érte, hogy ezt nem hozod fel itt. Elég sokat beszélünk róla a te blogodon, és azt hiszem, valahogy jobb helye is van annak a vitának ott.

Az elismerést pedig köszönöm.

zsu 2008.06.12. 10:59:27

Szerintem még az is érdekes, hogy ez a szónok új szereplő-e, vagy már találkoztunk vele. _Erről_ mi a véleményetek?:)

Garabonciás 2008.06.12. 23:38:44

Igeen, ez egy határozottan jó kérdés, bár én persze tudom a választ. :) Mert ennyire jó vagyok! :)) De azért elmondhatnád te is a magad változatát!
süti beállítások módosítása